Achille Lampo 2.jpeg

Achille Lampo.

ACHILLE  LAMPO si diploma in pianoforte a 17 anni al Conservatorio "G. Verdi" di Torino con il massimo dei voti e la lode perfezionandosi con Paul Badura-Skoda, Jorg Demus e Mieczyslaw Horszowski.

Debutta come solista nel 1983 con il concerto K.414 di Mozart e l'Orchestra da camera di Lucca. Nel 1991 è invitato dal Festival International de Santander in Spagna  per una tournee di concerti in occasione del bicentenario Mozartiano. Nel 1999, interpreta il Concerto K. 242 di Mozart con l'Orchestra della Hochschule di Vienna.

Pianista collaboratore del Teatro alla Scala di Milano, dell' Arena di Verona, del Teatro Regio di Torino, dell' Orchestra Sinfonica della R.A.I., del Teatro Municipal di Santiago del Cile, del Rossini Festival di Wildbad, dal 2006 al 2015 e invitato come Maestro Sostituto e "Chef de Chant" all'Opera de Monte-Carlo per le produzioni operistiche italiane.

Ha collaborato con artisti come Raina Kabaivanska, Alfredo Kraus, Carlo Bergonzi, Franco Corelli, Norma Fantini, Lorenzo Regazzo, Paolo Conte, Andrea Bocelli e molti altri.

Ha tenuto concerti in Francia, Spagna, Germania, Svezia, Svizzera, Algeria, Etiopia, Sudafrica, Cina, Vietnam e Giappone ove e regolarmente invitato per concerti e masterclasses.

Dal 1994, vincitore del Concorso Ministeriale a Cattedre, è Docente in Ruolo di Pianoforte Principale al Conservatorio "G. Verdi" di Torino, e membro del Consiglio Accademico da12021.

Achille Lampo 3.jpeg

Achille Lampo.

ACHILLE LAMPO graduated in piano at the age of 17 from the "G. Verdi" Conservatory of Turin with honors, specializing with Paul Badura-Skoda, Jorg Demus and Mieczyslaw Horszowski.

He made his debut as a soloist in 1983 with Mozart's concerto K.414 with the Chamber Orchestra of Lucca. In 1991 he was invited by the Festival International de Santander in Spain for a tour of concerts on the occasion of the Mozart bicentennial. In 1999, he performed Mozart's Concerto K. 242 with the Orchestra of the Hochschule of Vienna.

Collaborating pianist at the Teatro alla Scala in Milan, the Arena in Verona, the Teatro Regio in Turin, the R.A.I. Symphony Orchestra, the Teatro Municipal in Santiago de Chile, the Rossini Festival in Wildbad, from 2006 to 2015 and invited as Substitute Maestro and "Chef de Chant" at the Opera de Monte-Carlo for Italian opera productions.

He has collaborated with artists such as Raina Kabaivanska, Alfredo Kraus, Carlo Bergonzi, Franco Corelli, Norma Fantini, Lorenzo Regazzo, Paolo Conte, Andrea Bocelli and many others.

He has given concerts in France, Spain, Germany, Sweden, Switzerland, Algeria, Ethiopia, South Africa, China, Vietnam and Japan where he is regularly invited for concerts and masterclasses.

Since 1994, winner of the Ministerial Competition for Chairs, he is Professor of Principal Piano at the Conservatory "G. Verdi" of Turin, and member of the Academic Council since 192021.

00:00 / 07:53